Love, Life & Happiness

Nutid, framtid, lycka, glädje och kärlek i en salig blandning. Inredning, mode, design, yoga, natur, resor, arbetsliv och familjeliv. Välkommen till en värld av glädjeämnen :-)

Välkommen 2015

Kategori: Personligt

Jag har under 2014 fattat en del viktiga beslut och även gjort slag i nödvändiga förändringar för att på sikt kunna uppnå en högre dimension av livskvalitet och sinnesro. Detaljerna kring mina egna förändringar är högst personliga men det jag vill belysa är att man faktiskt borde ägna en del tankeverksamhet till att utvärdera sitt liv och reflektera över innehållet. Vem är förare och passagerare i ditt liv?
 
Av en mycket intressant man lärde jag mig att det endast finns en sak jag faktiskt måste. Jag måste välja. Alltid och oavsett. Denna insikt har präglat mitt liv sedan den där våren 2005 då jag med rödgråtna ögon vädjade till den vise mannen om svar på min återkommande fråga om "varför" jag var drabbad av den olycka jag upplevde då. Den kluriga mannen gav mig en livsavgörande vetskap jag funderat över många gånger. Hemligheten är nämligen otroligt fascinerande. Om jag tränar på att ersätta "varför" med "val" förflyttar jag mig snabbt från svag till stark. Resultatet blir att oavsett varför jag än hamnar i olika situationer har jag alltid möjlighet att välja hur jag vill förhålla mig till det. Valet är alltid mitt eget och känslan placerar mig osökt i förarsätet varje gång. 
 
2015 har gjort entré och jag ser fram emot året med gott mod. Min ambition yrkesmässigt är att HRE Konsult skall växa stadigt parallellt med Patientprojekt Livsviktigt. HRE-kontoret i Sisjön är så gott som färdiginrett och jag är mer än redo för att möta det här året med energi, glädje och styrka.
 
Ovan molnen lyser alltid solen!
All kärlek / Cecilia
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lottchen säger:
    2015-01-05 | 21:12:15

    Du e bäst Cecilia! Jag håller på dig! Puss!

Kommentera inlägget här: