Love, Life & Happiness

Nutid, framtid, lycka, glädje och kärlek i en salig blandning. Inredning, mode, design, yoga, natur, resor, arbetsliv och familjeliv. Välkommen till en värld av glädjeämnen :-)

Halleluja moment

Kategori: Bloppis, Personligt

Jag har en förkärlek till att rensa, strukturera och planera och spenderar otroligt många timmar för ändamålet. Jag erkänner utan omsvep att jag mår fantastiskt bra när livet är i pedantisk ordning, när ALLT är välsorterat och uppradat med stor omsorg samt när ytorna därutöver är skinande rena. Jag tycker förvisso inte om själva städmomenten men jag fullkomligt älskar när det både ÄR och doftar rent. Det betyder motsatt att jag mår extremt dåligt när oreda kryper nära inpå mig. Kombinationen av mig som superpedant och omgivning av annan karaktär orsakar därför en del meningsskiljaktigheter. Min ambition att fostra sönerna i den här pedantiska andan håller på att stå mig dyrt då både tålamod och energinivå sinar snabbare än snabbt.
 
Då jag fullständigt ledsnat på att upprätthålla ordningen i vår 4:a med två (!!) tillhörande förråd har jag beslutat mig för att sälja prylar vi inte använder tillräckligt ofta eller prylar vi helt enkelt har tröttnat på. Jag har under åren samlat på mig väldigt mycket fina saker som jag haft svårt för att sälja trots att dessa numera fyller båda mina förråd. Jag har utan tvekan upplevt någon typ av separationsångest från märkesprylarna vars symptom förvisso är i sin linda. Förutom att lägga ut mina snyggingar på Blocket kommer jag även ha loppis på bloggen, alltså "Bloppis". Självklart kommer kunder via bloggen få första tjing!
 
Det är dags att skrida till verket så håll utkik efter min Bloppis inom kort :-)
Cecilia
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: