Love, Life & Happiness

Nutid, framtid, lycka, glädje och kärlek i en salig blandning. Inredning, mode, design, yoga, natur, resor, arbetsliv och familjeliv. Välkommen till en värld av glädjeämnen :-)

Framtidsvisioner

Kategori: Familjeliv, Framtid

Familjelivet kring matbordet ser väldigt olika ut beroende på vem som lättar sitt hjärta för stunden. Min 15-åring har pannan i djupa veck kring stundande gymnasieval där både utbildningens art, skolans karaktär och geografiska placering är mycket avgörande. Såklart. Det verkar nu som att sonen vill gå i mina fotspår och ser med fördel en ekonomisk grundutbildning för framtida karriärmöjligheter. Jag hävdar med en dåres envishet att han skulle passa utomordentligt bra som mäklare och ser med förtjusning fram emot att få köpa billigt och sälja dyrt på äldre dar :-)
 
Lilleman har däremot helt andra planer då han redan som åttaåring bestämt sig för att driva "Leons Bistro". Nu råkar det vara så att hans affärsplaner helt instämmer med Dorsia i Göteborg varpå han vid senaste besöket helt sonika frågade vad stället kostar att köpa i sin helhet. Då han redan nu är 80 miljoner kronor fattigare i tanken är planen tillika utstakad för framtiden. Lösningen på detta är nu att hårdsatsa på sparkapital och Postkodlotteriet för att kunna finansiera och omvandla Dorsia till Leons Bistro. Jo man tackar! 
 
Själv hankar jag mig fram, förvisso hyfsat stolt över mig själv som både startat HRE Konsult och Patientprojekt Livsviktigt under 2014. Åren som kommer hoppas jag på goda förtjänster så att vi alla kan må gott och faktiskt njuta av livet som bjuds utöver alla arbetsinsatser. Jag drömmer om ett eget torp i kombination med livet på Gyllenkrook och känner mig oerhört tillfreds i vetskapen om livets alla möjligheter. Mina forna superkrav och himlastormande ambitioner är numera betydligt nedtonade och jag erkänner att jag allt som oftast är fantastiskt tacksam och glädjefylld över väldigt enkla och vardagliga saker. I likhet med tjuren Ferdinand trivs jag gott med att lukta på blommorna och faktiskt njuta av det.
 
Love, Life & Happiness!
 
 
 
Kommentera inlägget här: