Love, Life & Happiness

Nutid, framtid, lycka, glädje och kärlek i en salig blandning. Inredning, mode, design, yoga, natur, resor, arbetsliv och familjeliv. Välkommen till en värld av glädjeämnen :-)

Natur och frihet

Kategori: Personligt

Dagens roadtrip fick mig att återuppleva gamla minnen. Min agenda för dagen var att åstadkomma nya minnen i mitt försök att ge mina barn en barndom med naturinslag likt mig själv. Jag har förvisso formats till en utpräglad stadsmänniska efter mer än många år som citybo men inom mig finns en ständig längtan efter naturen som växer sig starkare med åren.
 
Mina barndomssomrar spenderade jag på landet i Dalarna av den enkla anledning att min mor härstammar därifrån. Min far å andra sidan härstammar från Danmark och visst är det så att jag mellan varven även spenderat tid där. Någonstans däremellan har jag ständigt försökt att hitta mig själv och den plats där JAG hör hemma. Det är med stor glädje jag annonserar att jag äntligen hittat MIN plats för andrum och stillhet. Det har tagit mig 40 år och landa i tanken och känslan över den plats som kommit att symbolisera min inneboende frihetsönskan, nämligen Bohuslän.
 
Jag vill så gärna hitta mitt eget ställe i Bohuslän och bjuda in mina söner till en naturberikande värld som kontrast till vardagen i stan. Jag vill att dom skall få uppleva det spartanska, mysiga stuglivet där cyberlivet verkar på maximalt avstånd. Jag vill att dom skall få tillbringa tid i skogen, åka på djursafari, gå långa promenader och filosofera fritt om livet. Jag vill att dom skall få tillreda sin egen måltid över öppen eld med naturen som sällskap och bada nakna fritt närhelst det passar. Jag vill bjuda in till skönheten av att vakna till fågelsång och skogens viskande sus av hemligheter när vi äter frukost och känner oss fria och lyckliga på riktigt.
 
Jag vet att dagen kommer då vi åtnjuter denna möjlighet och jag kämpar med all min kraft för att nå dithän. Vår gemensamma önskan om att hyra en stuga tills vidare finns nu på anslagstavlor runtom i Bohuslän och dagen till ära fick mig inte enbart att minnas min egen barndom utan även skapa framtida möjligheter som gynnar både mig och mina kära. Allt är möjligt... Alltid.
 
All kärlek / Cecilia
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: