Love, Life & Happiness

Nutid, framtid, lycka, glädje och kärlek i en salig blandning. Inredning, mode, design, yoga, natur, resor, arbetsliv och familjeliv. Välkommen till en värld av glädjeämnen :-)

Drömmar

Kategori: Personligt

Drömmarna håller mig vaken om natten. Jag vaknar förskräckt av att tankarna far runt i mitt huvud likt en ilande stormvind bortom allt förnuft. Andnöden är påtaglig och gnager i mig likt skräck och jag är i behov av att kliva upp för att hämta andan. Jag måste fylla på med energi och kraft. Jag måste sätta ord på mina tankar. Jag måste bli fri. Jag måste få luft. Jag måste sätta ord på det jag känner.
 
Mardrömmarna återkommer med jämna mellanrum. Bilder från det förgångna gör sig omänskligt påminda och gångerna jag vaknar upp genomsvettig är numera förknippat med tidsmässigt mellanrum. Det sägs att tiden läker alla sår och av just denna anledning är jag evigt tacksam för min positiva inställning till livet.
 
Det fanns en tid i livet då jag betraktade mig som ett offer för omständigheterna. Den där tiden i livet då allting föregicks av andra människors beteende, agerande och fullständig avsaknad av insikt och konsekvenser. Den där tiden då absolut ingenting löste sig utan min inblandning trots att jag befann mig i livets slutskede. Den där tiden då jag fortfarande var passagerare i mitt eget liv. Den där tiden i livet jag väljer att aldrig uppleva igen.
 
Det sägs att man inte lär sig uppskatta livet förrän det näst intill passerat förbi. För egen del började "Resan som kallas livet" i denna stund och titeln utgör därför namnet på kommande bok om min personliga resa mot livsinsikter och efterföljande lärdomar.  Allt har en mening och allas vårt budskap är att föra det vidare, av just denna anledning lär vi av varandra och låter oss inspireras av livsberättelser och inre visdom. Av just denna anledning väljer livet, med allt vad det innebär.
 
Jag är tacksam för den ständiga påminnelsen om det förgångna, den håller mig livs levande med fötterna fast förankrade på jorden. Min iver att använda erfarenheten för att åstadkomma skillnad ger mig energi att kämpa för det som står mig närmast om hjärtat. Man kan välja att fundera över livet eller välja att leva det. Jag väljer det sistnämnda. Vis av erfarenheten vet jag trots allt att mardrömmar är ett sunt tillstånd som påminner mig om den inre tacksamhet jag numera känner. Allting för någonting gott med sig, så även detta.
 
Jag låter mig omfamnas av livets möjligheter och hoppas på en god natts sömn i lyckans tecken.
All kärlek / Cecilia
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: